Kim jest hostessa?
Spis treści
ToggleHostessa jest to kobieta zatrudniona do promowania danego produktu, usługi czy też konkretnej firmy z którą współpracuje, a także do opieki nad gośćmi czy klientami podczas wydarzenia, które ma obsługiwać. Więc można powiedzieć, że hostessa pełni rolę promotorki, opiekunki i przewodniczki.
Hostessy mogą zostać zatrudnione na różnego rodzaju wydarzenia, takie jak: targi branżowe, konferencje, bankiety, wystawy, festiwale, imprezy sportowe, różnego rodzaju eventy. Ponadto hostessy angażuje się także do pracy w supermarketach, centrach handlowych czy też klubach nocnych. Co robi hostessa? Obowiązki jakie wykonuje hostessa zależy przede wszystkim od potrzeb firmy z którą współpracuje oraz specyfiki wydarzenia w jakim uczestniczy.
Do najpopularniejszych obowiązków, jakie wykonuje hostessa można zaliczyć:
- rozdawanie ulotek oraz innych materiałów promocyjnych,
- witanie gości, oprowadzanie ich i przydzielanie im miejsc,
- zachęcanie uczestników do wzięcia udziału w aktywnościach podczas eventu,
- obsługiwanie stoisk z degustacją produktów,
- prezentacja produktu bądź usługi,
- przeprowadzanie konkursów.
Kto może być hostessą?
Jeśli chodzi o wymagania na hostessę to nie istnieją sztywne kryteria, które należy spełnić. Jednak do pracy jako hostessa są najczęściej zatrudniane młode kobiety w wieku od 18 do 30 lat. Wzrost nie odgrywa znaczącej roli, jednak najbardziej preferowane są osoby mające powyżej 170 cm. Szczególne wymagania są już raczej kwestią konkretnej oferty i warunków jakich wymaga dana firma.
Czy hostessa musi być ładna?
Najczęściej zadawane pytania na temat pracy jako hostessa dotyczą roli wyglądu. Czy w tej pracy wygląd jest najważniejszy? Czy hostessa musi być ładna? W branży przyjęło się, że idealna kandydatka na hostessę powinna posiadać:
- szczupłą, atrakcyjną sylwetkę ciała,
- wypielęgnowaną cerę,
- zadbane dłonie i paznokcie,
- ładny uśmiech.
Warto jednak pamiętać, że w tej pracy wygląd to nie wszystko. Hostessa wcale nie musi wyglądać jak modelka.
Co musi umieć hostessa?
W pracy jako hostessa najważniejsze są przede wszystkim jej umiejętności. Jest to praca, która przede wszystkim opiera się na pracy z ludźmi, w związku z czym kluczowe są tutaj umiejętności interpersonalne. Do najważniejszych wymagań przy zatrudnieniu na stanowisku hostessy należą:
- Łatwość nawiązywania kontaktów
Ta praca to przede wszystkim praca z ludźmi. Więc hostessa musi być ona przede wszystkim osobą komunikatywną i otwartą, tak aby wywrzeć pozytywne odczucia na potencjalnych klientach czy gościach.
- Znajomość języków obcych
Umiejętność rozmowy w językach obcych, jest bardzo przydatna w trakcie spotkań biznesowych czy konferencji. Często w takich eventach biorą udział zagraniczni goście, więc hostessa powinna z łatwością posługiwać się przynajmniej językiem angielskim, tak by móc odpowiedzieć na wszystkie pytania
- Umiejętność dostosowywania się do zmiennych warunków
W pracy hostessy często pojawiają się nowe, niespodziewane sytuacje, na które trzeba szybko zareagować. Warto być elastycznym i dostosowywać się do zmieniających się wymagań i warunków.
- Wysoka kultura osobista oraz znajomość zasad savoir – vivre
Hostessa jest pewnego rodzaju wizytówką danej marki, więc to jak jest postrzegana przez gości czy też potencjalnych klientów ma ogromny wpływ na wizerunek firmy.
- Znajomość branży, którą ma reklamować
Wiedza na temat branży jest przydatna szczególnie w pracy podczas targów czy konferencji. Warto aby hostessa miała podstawową wiedzę na temat dziedziny w jakiej działa firma z którą współpracuje.
Zobacz również: Czym zajmuje się agencja hostess, jak ją wybrać?
FAQ
Kto może być hostessą?
Hostessą najczęściej zostają młode, wysokie kobiety o miłej aparycji, które dobrze odnajdują się w pracy z ludźmi i potrafią radzić sobie ze stresem.
Kto to są hostessy?
Hostessy są to osoby zajmujące się szeroko rozumianą promocją marki oraz obsługą gości/klientów na różnego rodzaju eventach.
Czy hostessa musi być ładna?
Przekonanie o tym że hostessa musi wyglądać jak modelka jest błędne. Owszem, hostessa powinna być zadbaną kobietą z miłą aparycja i pięknym uśmiechem, jednak sama “ładna buzia” w tej pracy nie wystarczy. Tutaj liczą się przede wszystkim umiejętności interpersonalne.